Właściwy silnik we właściwym aucie - Fiat 500L
Alfa Romeo Tipo 33 Stradale – włoska piękność trafiła na aukcję
Brabus pokazuje klasę

Alfa Romeo Tipo 33 Stradale – włoska piękność trafiła na aukcję

alfa romeo 33 tipo stradale, alfa romeo, 33, tipo stradale, 1967, 1971, aukcja, Szwajcaria alfa romeo 33 tipo stradale, alfa romeo, 33, tipo stradale, 1967, 1971, aukcja, Szwajcaria

Nie bez powodu Alfę Romeo kojarzymy przede wszystkim ze sportowymi samochodami. I choć koncern od mniej więcej końca lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku konsekwentnie zmieniał swoją rolę w świecie motoryzacji, to aktualnie powraca do korzeni (czego dowodem jest model 4C: 1,75 l, 240 KM i grubo poniżej 5 sekund do „setki”).

 

alfa romeo 33 tipo stradale, alfa romeo, aukcja, szwajcaria

Zanim jednak przeistoczył się z producenta sportowych arcydzieł w dostawcę usportowionych, aczkolwiek dużo praktyczniejszych samochodów niższych segmentów pozwalał fanom motoryzacji cieszyć się swoimi maszynami; i tak w 1967 zaprezentował Alfę Romeo Tipo 33 Stradale…

W porządku, tę 33 możemy kojarzyć – koncern oznaczył tą liczbą także inny swój model – ale nie mylmy go z Tipo Stradale! Powstały w 1967 przedstawiciel segmentu G wyposażano w 2-litrową jednostkę V8, generującą 233 KM i rozpędzającą auto od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy.

alfa romeo 33 tipo stradale, front, alfa romeo, aukcja, szwajcaria

Produkowane do 1971 33 Tipo Stradale kosztowało wówczas równowartość 17 000 USD (nie trzeba długo szukać, żeby dowiedzieć się, że był to wtedy najdroższy samochód pozostający w wolnej sprzedaży). Według obiegowej opinii Alfa Romeo wyprodukowała osiemnaście egzemplarzy. Nie wiemy, jak wiele przetrwało – przypuszczalnie nie więcej, niż dziesięć.

Po takim wstępie nie muszę już chyba tłumaczyć, dlaczego Alfa Romeo 33 Tipo Stradale jest rarytasem. Piekielnie szybkim i zabójczo pięknym – oraz niemiłosiernie drogim. W Szwajcarii właściciel takiej Alfy wystawił ją na aukcji. Osoby obeznane z tematem uważają, że jej cena może przekroczyć nawet trzy miliony euro.

 

diariomotor.com

marque1.com

wikipedia.pl

Zobacz komentarze (1) Zobacz komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Właściwy silnik we właściwym aucie - Fiat 500L

Następny

Brabus pokazuje klasę

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: