Bugatti Veyron Super Sport – najszybszy samochód świata

Na wstępie chciałbym rozwiać jakiekolwiek pogłoski, jakoby Bugatti Veyron nie był najszybszym samochodem na świecie. Owszem, były wątpliwości podczas bicia rekordu, że samochód został zmodyfikowany w sposób niedozwolony, ale komisja ostatecznie odrzuciła te oskarżenia. Wynika z tego, że prędkość  jaką uzyskało Bugatti, a mowa tu o 431,072 km/h jest oficjalnie wpisana do Księgi Rekordów Guinessa.

2010 Bugatti Veyron 16.4 Super Sport2

Zacznijmy jednak od początku. Marka Bugatti, która posiada włoskie korzenie, a jej główna siedziba znajduje się we Francji, należy do grupy Volkswagena. Model Veyron 16.4  zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, a był to rok 2001. Wtedy już producenci zapewniali, że będzie to samochód, który przekroczy granicę 400km/h. Wówczas pod maską zamontowano silnik benzynowy, widlasty, 16 cylindrowy o pojemnoœci 7993 cm³ i mocy 1001KM, którą osiągnięto m.in. przez zastosowanie czterech turbosprężarek. Za przeniesienie napędu odpowiadała znana miłośnikom grupy VW, dwusprzęgłowa skrzynia typu DSG.  Ciekawi Was cena? W wersji podstawowej w zaokrągleniu dwa i pół miliona dolarów… ale kto bogatemu zabroni? ; -)

2010 Bugatti Veyron 16.4 Super Sport

Dla tych, którzy nie wierzyli w przekroczenie prędkości 400km/h, pewien znany na całym świecie brytyjski program motoryzacyjny udostępnił nagranie, na którym samochód osiągnął prędkość 407,8km/h, lecz wynik ten nie figurował wówczas w Księdze Guinessa. W 2010 roku, wyprodukowana została specjalna wersja modelu Veyron, czyli tytułowe Super Sport. Najważniejsza zmiana w porównaniu do poprzedniej wersji dotyczyła oczywiście silnika. Zgadnijcie jaką moc  zdołano „wydusić” z jednostki 8.0 l?  Ponad 1200KM! Silnik przybrał więc na mocy o 199KM! Ponadto masa pojazdu została zmniejszona o 300kg (zastosowanie włókna węglowego), co pozwoliło na polepszenie osiągów. Samochód do „setki” rozpędza się w… 2,5s, do 200km/h potrzebuje 6,7s, a 300km/h osiąga już po 14,6s! POTWÓR!

6

Właśnie ten model oznaczony jako Bugatti Veyron Super Sport osiągnął rekordową prędkość 431,072km/h. Kosmiczny jest także moment obrotowy, który wynosi 1500Nm, dzięki czemu sprint od 80-120km/h trwa zaledwie 1,5s. Dla miłośników Bugatti mamy dość smutną informację, gdyż wersja Super Sport kończy produkcję Veyrona. Nie uwzględniamy 3 egzemplarzy limitowanej wersji Jean Bugatti powstałej w 2013r, która została wyprodukowana ku czci synowi założyciela marki. W sumie powstało 300 modeli Veyron, w tym 30 Super Sport. Jako ciekawostkę możemy dodać, że 5 samochodów posiada czarno-pomarańczowy kolor, jak ten, który pobił rekord świata. Zostało nam jeszcze na koniec kilka ważnych informacji do podania. Po pierwsze spalanie. W trybie ekonomicznym 23l/100km, a w trybie sportowym jedyne 80l/100km. Bak mieści 100l paliwa. Ogromne wrażenie sprawiają także równie ogromne koła – z przodu 20 calowe – 265/35, a z tyłu cal większe 365/25. Wersja Super Sport jest także sporo droższa od „zwykłego” Veyrona i kosztuje cztery miliony dolarów. No cóż, najszybszy samochód świata zobowiązuje także finansowo.

58

 

Zobacz komentarze (5) Zobacz komentarze (5)
  1. Ford GT stuningowany przez Performance Power Racing osiągnął w 2012 roku prędkość ponad 450 km/h. Choć należy pamiętać, że nie jest to auto seryjne.

  2. Nie prawda że Bugatti jest najszybszym samochodem.. Hennessay Venom GT jest królem prędkości jego najwiekszą zapisaną predkością jest 435,31 km/h. Wiec pozdrawiam tych którzy okłamują innych ludzi..

    1. Bugatti wciąż jest oficjalnie uznawany za najszybszy samochód świata wg Księgi Rekordów Guinnessa. Venom przede wszystkim jest tylko przebudowanym Lotusem Exige, a w dodatku jego próba przejazdu nie spełniała kryteriów, które zakwalifikowałyby go, jako najszybsze auto na świecie. Przede wszystkim nie jest uznawany za auto seryjne tylko jako „twór”, który miał pobić rekord. Jakby nawet uprzeć się, że każdy pojazd się liczy to i tak najszybszy jest Koenigsegg One:1, który osiąga 440 km/h… Tak więc kolego nie spinaj tak mocno pośladów bo dostaniesz takiego zaparcia, że ci wiadro nospy nawet nie pomoże…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Moskwicz Aleko – nieudany radziecki przebój.

Następny

Jak przerobić Mercedesa W124 na Rolls-Royce'a Phantoma ?

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: