Marka Citroen zaprezentowała nowy model C3 (przedstawiciel segmentu B), który posiada barwną osobowość oraz odważny design, do którego francuski producent nas przyzwyczaił.
Pierwszy model C3 ukazał się w 2002 roku i do dzisiaj znalazł ponad 3,5 miliona właścicieli. Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2002 – 2009 już na początku odniosła duży sukces zajmując 3 pozycję w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2003. W 2003 roku zaprezentowany został dwudrzwiowy kabriolet o oznaczeniu C3 Pluriel charakteryzujący się nietypowo składanym dachem. Druga generacja modelu ukazała się w 2009 roku była oferowana do 2016 roku. Pomimo mocnej konkurencji w segmencie B (Opel Corsa, Renault Clio bądź Fiat Punto) C3 radzi sobie bardzo dobrze.
Nowy Citroen C3 idealnie wyraża 3 filary marki Citroen.
– OPTIMISTIC – odważny design, który widoczny jest od razu. Wysoki i nietypowy przód połączony z wysoką linią nadwozia nadają C3 energiczny wygląd, który albo się podoba i staniemy się właścicielem francuskiego modelu, albo będziemy wytykać go palcami i stwierdzać „ale brzydki”. Nowe modele Citroena dzięki licznej możliwości personalizacji są wstanie wyrazić osobowość właściciela. Nowy C3 posiada dwubarwne nadwozie w jednym z trzech kolorów dachu do wyboru. Dodatkowe elementy w barwie dachu znajdują się przy światłach przeciwmgielnych, na obudowach lusterek zewnętrznych, przy tylnych szybach. Prawdziwą wisienką na torcie są nakładki Airbump znane z modelu C4 Cactus. Czy w takim razie C3 to mały Cactus? Zdecydowanie tak!
-HUMAN – a dokładniej komfort. I nie można się z tym nie zgodzić, ponieważ po pierwszych jazdach C3 możemy stwierdzić, że auto należy do komfortowych. Dzieje się tak dzięki specyficznym fotelom, do których należy się przyzwyczaić. Fotele te potocznie można nazwać kanapą, ponieważ czujemy się w nich jak na swojej domowej kanapie. Na plus zasługuje również możliwość wyposażenia auta w przeszklony dach, dzięki któremu będziemy mieli wrażenie większej przestrzeni wewnątrz pojazdu. Dodatkowo we wnętrzu znajdziemy sporo pomysłowych schowków, które na pewno z czasem docenimy. Mimo, że jest pojazd jest przestrzenny jego długość wynosi 3,99m dzięki czemu wykonywanie manewrów parkingowych nie sprawi nam trudności.
– SMART – a raczej nowe technologie. Citroen po raz pierwszy na świecie dał możliwość zamontowania szerokokątnej, multimedialnej kamery HD wbudowanej w nadwozie. Kamera pozwala na rejestrowanie obrazów i filmów oraz udostępnienie ich na portalach społecznościowych bądź zachowanie ich dla siebie. System nazwany został ConnectedCAMCitoren. Dodatkowo w C3 znajdziemy nawigacje 3D, która możemy sterować przy użyciu głosu, kamerę cofania, asystenta pasa ruchu (informuje w przypadku niezamierzonego przekroczenia linii) oraz system kontroli martwego pola.
Przód pojazdu to dwupoziomowe reflektory, które przyczyniają się do podniesienia pojazdu. Dzięki zastosowaniu czarnych słupków przedniej szyby możemy odczuć wrażenie, że dach zawieszony jest w powietrzu. C3 wyposażone jest w duże koła, nawet 17 calowe, dzięki czemu następuje wypełnienie nadkola, przez co mamy wrażenie, że auto ma wysoki prześwit od podłoża. Nakładki Airbump odpowiedzialne są za ochronę karoserii. W odpornej na zarysowania powłoce znajdują się komorowy powietrzne, a zastosowany termoplastyczny poliuretan alifatyczny zabezpiecza przed agresywnymi czynnikami zewnętrznymi w codziennej eksploatacji. Nakładki składają się z sześciu kapsuł powietrznych umieszczonych w dolnej części drzwi szczególnie narażonej na uszkodzenia w ruchu miejskim. AIRBUMP w zależności od wersji pojazdu otoczone są obramowaniem w kolorze białym bądź czerwonym. Patrząc na tył pojazdu mamy wrażenie, że jest on szeroki. Tylne światła 3D, przekazują Nam informacje o nowoczesności pojazdu. Poprawione zostały właściwości aerodynamiczne, czego efektem jest obniżenie współczynnika SCx do 0,63 m2. Dach pojazdu znajduje się o 4 centymetry niżej od poprzedniej wersji tego modelu.
We wnętrzu pojazdu znajdziemy łagodne kształty oraz 7-calowy ekran dotykowy umieszczony centralnie, odpowiedzialny praktycznie za wszystko – sterowanie klimatyzacją, radio czy nawigacją. Ciekawą funkcją jest Mirror Screen umożliwiający podłączenie smartfona i przeniesienie jego ekranu na centralny wyświetlacz. Decydując się na zakup Citorena C3 powinniśmy zdawać sobie sprawę, że możemy go maksymalnie spersonalizować – od koloru wnętrza, poprzez „mieszanie” kolorów nadwozia, kończąc na wyjątkowych felgach. Dostępne jest dziewięć kolorów lakieru (Blanc Banquise, Noir Perla Nera, Gris Shark, Gris Alu, Rouge Rubi, Almond Green, Cobalt Blue, Orange Power oraz Sable)w połączeniu z trzema kolorami dachu (Blanc Opale, Noir Onyx, Rouge Aden), co daje36 kombinacji kolorystycznych.
Pod maską nowego C3 znajdziemy trzy silniki benzynowe o oznaczeniu PureTech i dwa wysokoprężne o oznaczeniu BlueHDi. Silniki benzynowe 3 cylindrowe o pojemności 1,2 litra dysponują mocą 68, 82 bądź 110KM. W przypadku silnika diesla do dyspozycji mamy jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra i mocy 75 bądź 100KM. Obecnie oferowana jest tylko manualna skrzynia biegów, jednak w niedługim czasie producent deklaruje wprowadzenie automatycznej skrzyni biegów EAT6.
Nowy Citroen C3 idealnie oddaje filozofie francuskiego koncernu. Czy przyjmie się w Polsce? Myślę, że ma na to dużą szansę, ponieważ coraz więcej ludzi „szuka czegoś nowego”.
LIVE | FEEL | SHINE | |
Benzyna | |||
1.2 PureTech 68 | 39 900 | 44 900 | – |
1.2 PureTech 82 | 41 900 | 46 900 | 53 900 |
1.2 PureTech 110 S&S | – | 51 900 | 58 900 |
1.2 PureTech 110 S&S EAT6 (dostępny od lutego 2017) | – | 57 500 | 64 500 |
Diesel | |||
1.6 BlueHDi 75 S&S | 49 900 | 54 900 | 61 900 |
1.6 BlueHDi 100 S&S | – | 58 900 | 65 900 |
Podobał mi się Cactus podoba mi się C3. Francuzi idą w fajnym kierunku!
A mi się średnio podoba, ale zawsze coś innego na ulicach. Osobiście bym nie kupił.
Fajne autko!
Fajna fura – przyciągająca wzrok. Na pewno wyróżniająca się w natłoku polopodobnych modeli.