Są na świecie samochody, których charakter i dusza od lat pozostają bez zmian i wciąż cieszą się ogromną popularnością, a przede wszystkim szacunkiem wśród innych kierowców. Takim autem jest Jeep Wrangler, ikona wśród terenówek, która podczas salonu motoryzacyjnego IAA 2013 we Frankfurcie zostanie zaprezentowana w nowej, zimowej wersji, „Polar”, która wejdzie do sprzedaży na początku 2014 roku. My wykorzystamy tę okazję, żeby zaprezentować wam ten bardzo interesujący samochód.
Unikalny z zewnątrz
Od strony wizualnej Jeep Wrangler Polar wprowadza kilka nowości. Nowa atrapa chłodnicy, 18’’ błyszczące felgi, a przede wszystkim unikalny, iście nordycki lakier w kolorze „Hydro Blue”.
Wraz ze słynnymi kanciastymi kszałtami Wrangler wygląda niezwykle soczyście.
Wnętrze zyskało dodatkowe śnieżnobiałe wstawki, które urozmaicają czarną, monotonną kolorystykę. Wszechobecne plastiki to niestety także cecha charakterystyczna Wranglera, ale cóż, skoro ma być po amerykańsku, to na całego!
Rozpisywanie się na temat designu Wranglera to jak ocenianie wyglądu par występujących w Tańcu z Gwiazdami – nie o to w tej zabawie chodzi. Przejdźmy więc do rzeczy.
Silniki
Pod maską znajdziemy dwa silniki. Klasyczną benzynę i nowoczesnego diesla. Pierwszy z nich o pojemności 3,6 litra V6 rozwija moc 284KM i moment 347Nm. Pali średnio 12l/100km i przyspiesza do setki w 9 sekund. Diesel osiąga natomiast moc 200KM i moment 410Nm z pojemności 2,8 litra. Przyspiesza 0-100km/h w 11 sekund spalając przy tym około 8 litrów ropy na 100km.
Terenowy król nadal w formie
Legenda Wranglera tkwi w jego możliwościach terenowych. Jeep wyposażony jest w specjalne mosty napędowe Dana (30-przód, 44 – tył), napęd 4×4 z dwustopniową skrzynką rozdzielczą Command-Trac NV241 o przełożeniu reduktora 2,72:1, a także „przeciwpoślizgowy” tylny mechanizm różnicowy Trac-Lok, który potrafi automatycznie przenieść moment obrotowy na jedno z tylnych kół które zachowuje lepszą przyczepność. Do tego oczywiście odpowiednio przystosowane do trudów terenowych nadwozie.
Kto jednak myśli, że Jeep Wrangler Polar to auto spartańskie, którego największym luksusem jest nawiew i regulowane oparcie siedziska, będzie musiał zrewidować swoje przypuszczenia.
Fiat, który jest większościowym udziałowcem koncernu Chryslera (właściciela marki Jeep) przyłożył sporą uwagę do unowocześnienia, a raczej uaktualnienia wyposażenia ikony off-roadu. W standardzie znajdziemy automatyczną klimatyzację, wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę, czy elektryczne, oraz podgrzewane fotele przednie. Dla miłośników multimediów Jeep przygotował pakiet Polar 1, który zawiera m.in. nawigację z 6,5 calowym ekranem dotykowym, dyskiem twardym 40GB, odtwarzaczem DVD i portami USB oraz AUX.
Tak więc, jeśli wybierzecie się swoim Wranglerem na koło podbiegunowe będziecie mogli ze spokojem obejrzeć swój ulubiony film.
Mariaż z Fiatem wychodzi Jeepowi na dobre. Wrangler jest co raz bardziej europejski nie tracąc przy tym swoich amerykańskich walorów. Mamy wrażenie, że Jeep narobi jeszcze na europejskich rynkach sporego zamieszania. Warto na koniec dodać, że w Polsce w 2012 roku ta amerykańska marka zanotowała prawie 80-procentowy wzrost sprzedaży!
A tak prezentuje się aktualny cennik czterodrzwiowej wersji Wranglera (Unlimited):
Wersja | Cena brutto w PLN |
SPORT 2.8L CRD / 200 KM / M6 Soft | 143 200 |
SPORT 2.8L CRD / 200 KM / A5 Soft | 148 000 |
MOUNTAIN 2.8L CRD / 200 KM / A5 Soft | 152 900 |
SAHARA 2.8L CRD / 200 KM / A5 Soft | 162 000 |
SAHARA V6 3.6L / 284 KM / A5 Soft | 162 000 |
ARCTIC 2.8L CRD / 200 KM / A5 Hard | 175 200 |
BLACK EDITION 2.8L CRD / 200 KM / A5 Hard | 177 000 |
BLACK EDITION V6 3.6L / 284 KM / A5 Soft | 177 000 |
RUBICON 2.8L CRD / 200 KM / A5 Soft | 175 900 |
RUBICON V6 3.6L / 284 KM / A5 Soft | 175 900 |