Król vanów! Test Volkswagen Touran

Volkswagen Touran bije rekordy sprzedaży, a co za tym idzie stał się najpopularniejszym modelem wśród vanów wszystkich klas w Europie. W 2016 roku zarejestrowano ponad 112 000 egzemplarzy Tourana w Europie. Czy auto naprawdę zasługuję na miano króla vanów?

Pierwsza generacja Volkswagena Tourana zadebiutowała na rynku w 2003 roku. Do jej budowy posłużyła płyta podłogowa PQ35, znany chociażby z Golfa piątej generacji bądź Audi A3. Touran ma sporą konkurencja w swoich segmencie taką jak chociażby: Citroen C4 Picasso, Ford C-MAX, Renault Scenic bądź Toyota Corolla Verso. Druga generacja Tourana zadebiutowała na rynku w 2015 roku. Auto zostało opracowane od podstaw, wykorzystując modułową płytę podłogową MQB, która współdzielona jest z Golfem siódmej generacji. Touran w gamie modelowej koncernu Volkswagen zajmuje miejsce pomiędzy Golfem Sportsvan, a Sharanem.

5-762x400 9-762x400

Nowy Touran znacząco powiększył się względem swojego poprzednika. Obecnie długość auta wynosi 4527mm, rozstaw osi 2791mm- aż o 113mm więcej niż pierwsza generacja modelu. Efektem tych zabiegów jest znaczące powiększenie kabiny pasażerskiej, w której nie brakuje miejsca. Wizualnie auto mało którym się nie podoba. Testowany przez nas model wyposażony był w pakiet „R-Line” oferujący jeszcze bardziej wyrazisty i sportowy charakter. Naszym zdaniem Touran w pakiecie R-Line idealnie nadaje się na auto rodzinne. Dlaczego? Ponieważ bez większego problemu spełnia wszystkie cechy samochodu rodzinnego – pojemne wnętrze, liczne schowki, a w dodatku u właściciela wywołuje uśmiech na twarzy. W skład pakietu R-Line wchodzi przede wszystkim przedni zderzak wraz z czarnymi błyszczącymi wlotami powietrza przypominającymi literę „C”, subtelną litere „R” umiejscowioną na grillu oraz w pełni LED-owe przednie lampy dodające niesamowitego smaku. Dodatkowo progi otrzymały nakładki poszerzające, a tylni zderzak otrzymał czarny dyfuzor z chromowanymi końcówkami rur wydechowych. Dodatkowo auto wyposażono w charakterystyczne aluminiowe felgi, które podkreślają sportowe zacięcie. Wnętrze pojazdu również otrzymało cechy charakterystyczne dla pakietu R-Line: pedały i podparcie pod lewą nogę ze szczotkowanej stali nierdzewnej, sportową kierownice, logo R-Line. Na pochwałę zasługują fotele obszyte tkaniną RACE w kolorze szarym Magnetit, które nie tylko wyglądają bardzo ładnie, ale oferują wysoki komfort podróżowania. Nad głowa osób znajdujących się w kabinie pasażerskiej znajduje się czarna podsufitka, a po jej schowaniu zobaczymy szklany dach. Pakiet R-Line to wydatek 6000 złotych.

8-762x400 6-762x400

Wygląd wyglądem, a co z reszta?

Dla wielu osób wygląd zewnętrzny pojazdu jest jedynym kryterium podczas zakupu auta. Inaczej jest w przypadku auta rodzinnego. Wygląd Tourana przyciąga, a po otwarciu drzwi sprawia, że mało kto będzie potrafił przejść obok niego obojętnie. Wnętrze można dowolnie aranżować, dzięki systemowi składania foteli Fold-Flat, w którego skład wchodzi aż pięć pojedynczych foteli znajdujących się w drugim i trzecim rzędzie, a ich złożenie zajmie parę sekund. Po ich złożeniu otrzymamy równą powierzchnię. Maksymalna pojemność przedziału bagażowego wynosi aż do 1857 litrów po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu foteli- standardowa pojemność bagażnika wynosi 834litry. We wnętrzu pojazdu nie zabraknie nam miejsca.

10-762x400 12-762x400

Zasiadając za kierownica Volkswagena Tourana nie poczujemy się jak kierowca typowego vana dzięki umieszczeniu foteli stosunkowo nisko od nawierzchni drogi (625mm) poczujemy się jak w klasycznym aucie. Względem poprzednika koło kierownicy osadzone jest bardziej pionowo, przez co możemy poczuć się jak w aucie o sportowych korzeniach. Fotele gwarantują niesamowity komfort, a pokonanie nawet 1000 kilometrów nie powinno być odczuwalne przez nasze plecy. Wygłuszenie pojazdu również nie wzbudza zastrzeżeń, a poruszanie się autostradą z prędkością dozwoloną nie będzie wprowadzać problemów z komunikacją wewnątrz pojazdu. Dodatkowo nie możemy narzekać na brak podręcznych schowków, których jest dużo, a co więcej ich umiejscowienie zasługuję na pochwałę. Multimedialne funkcje systemu nawigacji działają bardzo sprawnie, a połączenie telefonu i odtwarzanie ulubionej muzyki z wykorzystaniem aplikacji Youtube nie stanowi żadnego problemu, co więcej obydwa się to bardzo szybko, sprawie i intuicyjnie. Dodatkowo w wyposażeniu znajdziemy trzystrefową klimatyzacje automatyczną Climatronic, która zapewnia wysoką jakość powietrza dzięki bioaktywnemu filtrowi Pure Air.

A pod maską?

Pod maską testowanego przez nas modelu znalazła się jednostka wysokoprężna o pojemności dwóch litrów i oznaczeniu TDI. Silnik oferuje moc 190KM i moment obrotowy 400NM. Jednostka napędowa w połączeniu z automatyczną 6-biegową skrzynią DSG tworzą zgrany duet na drodze. Według danych producenta auto przyspiesza od 0-100 km/h w czasie 8,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 220km/h. Myślę, że mało który użytkownik Tourana jest zainteresowany tymi wynikami, bardziej interesuje go bezpieczeństwo i ekonomia. W kwestii ekonomii: podczas naszego testu auto w cyklu pozamiejskim zadowoli się 6,5 litra oleju napędowego na sto kilometrów, a w przypadku jazdy miejskiej średnie spalanie nie przekroczy 9 litrów. Jak na swoje „gabaryty” wynik jak najbardziej akceptowalny. W kwestii bezpieczeństwa zupełnie powinna wystarczyć nam informacja ze w roku 2016 organizacja Euro NCAP (organizacja zajmująca się bezpieczeństwem) uhonorowała Tourana tytułem „Best in Class”.

14-762x400 15-762x400

 

Na dodatkową pochwałę zasługują w pełni LED-owe przednie reflektory, które gwarantują najwyższy poziom oświetlenia. Podczas jazd testowych w terenie niezabudowanym wykorzystując tryb automatycznego oświetlenia byliśmy pod niesamowitym wrażeniem sprawności działania całego systemu, a oświetlenie drogi przypominało oświetlenie światłem dzienny. Rewelacja! Spodobał Nam się też aktywny tempomat wraz z funkcją stop-and-go, który pozwala na poruszanie się Touranem w korkach praktycznie w sposób automatyczny.

Volkswagen Touran nie przez przypadek jest najlepiej sprzedającym się vanem w 2016 roku. Model długo czekał na swojego następcę bo, aż 12 lat (dla przypomnienia pierwsza generacja Tourana zadebiutowała w roku 2003, a druga generacja w 2015 roku). Inżynierowie Volkswagena zrobili kawał dobrej roboty, ponieważ nowy Touran jest autem doskonałym w swojej klasie i z czystym sumieniem polecamy go osobą mającym rodzinę i chcącym aktywnie spędzać czas!

Dokładny cennik i specyfikacja ->Klik

Zobacz komentarze (8) Zobacz komentarze (8)
  1. Jest to bardzo udany samochód, przede wszystkim świetnie wykonany i wykończony. Wg Mnie obecnie produkowanym VW pod tym względem bliżej do marek premium

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Czy powinienem kupić zimowe opony?

Następny

Ubezpieczenie autocasco – w jakich sytuacjach możesz liczyć na odszkodowanie?

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: