Małe jest piękne! Prezentacja Volkswagena Up’a po liftingu.

Volkswagen UP! zadebiutował w 2011 roku i od razu uzyskał tytuł World Car of the Year 2012. Po pięciu latach przyszedł czas na facelifting.

Kiedy pierwszy raz spojrzałem na nowego UP!-a, pomyślałem: „śliczny maluch”. Nowa stylistyka to przede wszystkim bardziej wyraźne krawędzie oraz sportowe detale. Przednie światła wyposażono w diody LED, pełniące funkcje świateł do jazdy dziennej, modyfikacji uległy również światła tylne. Nowe zderzaki w połączeniu z mocniej wyprofilowana maską dają wrażenie bardziej szerszego i postawnego auta. W lusterka boczne wbudowane zostały kierunkowskazy, a co za tym idzie odmłodzony Volkswagen z boku wygląda zupełnie inaczej, niż poprzednik. Gwoli statystyki – jest o 6 centymetrów dłuższy.


1 2

Indywidualizm ponad wszystko

Największą zaletą nowego UP!-a jest ogromna możliwość personalizacji. Volkswagen daje do wyboru 13 kolorów lakieru oraz 10 wzorów ozdobnych paneli deski rozdzielczej. Na ich powierzchni stosowany jest nadruk w technologii In-Mould-Labeling (IML). Po raz pierwszy klienci będą mieli możliwość zakupu oświetlenia Ambiente, które dzięki barwnej iluminacji dolnej krawędzi deski rozdzielczej zapewni wyjątkowy charakter wnętrza. Do wyboru mamy trzy pakiety: kolorowy dach, design oraz kolor. Co ciekawe możemy łączyć ze sobą kolory dostępne w poszczególnych pakietach.

W aucie nie znajdziemy fabrycznej nawigacji – ma ją zastąpić nasz smartfon, przy założeniu, że posiada on system iOS bądź Android. Wystarczy umocować urządzenie w stacji dokującej (maksymalna wielkość smartphone to 5,5 cala) i za pomocą Bluetooth połączyć się z radiem. Następnie przy użyciu aplikacji Volkswagen „maps+more” smartfon będzie nawigacją, urządzeniem głośnomówiącym oraz komputerem pokładowym.

6

7

Nowy silnik

Interfejs USB służy do ładowania urządzenia oraz transferu danych. Nawigacja może być stosowana w trybie offline. Dostawcą map jest TomTom, gwarantujący sześcioletnią bezpłatną aktualizację map. Do wyboru mamy dwa nowe radia: podstawowe Composition z monochromatycznym ekranem o przekątnej 3,1 cala i Composition Phone z 5-calowym wyświetlaczem, w którym można połączyć się z innymi urządzeniami przy pomocy Bluetooth.

Pod maską UP!-a znajdziemy jedną z trzech wersji silnikowych. Dwie z nich znane są z poprzedniego modelu – trzycylindrowa jednostka o pojemności 1.0 z wielopunktowym wtryskiem paliwa (MPI) dostępna jest w dwóch wariantach mocy 60 KM oraz 75 KM. Seryjnie współpracuje z pięciobiegowa manualną skrzynią biegów, auto można doposażyć w pięciobiegowy automat ASG. Nowość stanowi silnik TSI o pojemności 90 KM i momencie obrotowym wynoszącym 160 Nm. Według danych producenta zużywa 4,4 l/100 km. UP! może zostać wyposażony w funkcje hamowania awaryjnego City, tempomat, ParkPilot oraz kamera Rear View. Dzięki nowych multimediom oraz lekkim poprawkom stylistycznym powinien umocnić swoją pozycję na rynku.

Jakub Nieszporek/FAB

3 drzwiowy
take up! move up! high up!
1.0 60 KM (44 kW) 5 biegów 36390 38390 43990
1.0 60 KM (44 kW) 5 biegów ASG 41290
1.0 75 KM (55 kW) 5 biegów 40390 45990
1.0 75 KM (55 kW) 5 biegów ASG 43290
1.0 BMT 75 KM (55 kW) 5 biegów ASG 49590
5 drzwiowy take up! move up! high up!
1.0 60 KM (44 kW) 5 biegów 37800 39800 45400
1.0 60 KM (44 kW) 5 biegów ASG 42700
1.0 75 KM (55 kW) 5 biegów 41800 47400
1.0 75 KM (55 kW) 5 biegów ASG 44700
1.0 BMT 75 KM (55 kW) 5 biegów ASG 51000

5 8

Zobacz komentarze (3) Zobacz komentarze (3)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Prawdziwy hot hatch. Prezentacja Forda Fiesty ST200

Następny

Malowanie proszkowe felg. Czy się opłaca?

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: