Miejski rozrabiaka. MV Agusta Brutale 800 TEST.

MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini

Panie i Panowie, stało się. Test najnowszego modelu MV Agusta Brutale 800 mamy już za sobą. Dzięki uprzejmości salonu Moto44.pl w Poznaniu mieliśmy okazję przyjrzeć się bliżej tej wspaniałej maszynie. Trzeba przyznać, że włoska trzycylindrowa konstrukcja w nowej odsłonie doskonale się spisuje, każde kolejne odkręcenie manetki jest wspaniałym doznaniem, a MV Agusta Brutale 800 na drugie imię powinna mieć Adrenalina.

Co w trawie piszczy

Na początek należy wspomnieć o tym, że MV Agusta produkuje motocykle od 1945 roku, a to musi o czymś świadczyć. Zacznijmy więc od liczb – 798cm3 pojemności, 125 brutalnych koni mechanicznych i 81Nm momentu obrotowego, przy masie na sucho 167kg. Te wartości bardzo wyraźnie wskazują – ten sprzęt “robi robotę”. Model Brutale 800 jest typowym hardcorowym nakedem.

MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini

XXI wiek pełną gębą

Bardzo ważną kwestią przy omawianiu tego motocykla jest elektronika. MV Agusta Brutale 800 jest zaawansowanym technicznie sprzętem, wyposażonym w wiele systemów wspomagających zarówno bezpieczeństwo jak i komfort jazdy. Zacznijmy od tych ciekawostek, które sprawiają najwięcej radości. Fabryczny EAS czyli Electronically Assisted Shift, potocznie nazywany quick shifterem, działa rewelacyjnie i sprawia, że jazda Brutalem jest jeszcze przyjemniejsza. Druga sprawa to ABS i możliwość jego wyłączenia wedle uznania kierującego, co jest bardzo ważnym atutem. Cztery różne rodzaje trybów jazdy sterowane elektronicznie to też niezwykle przydatny gadżet. Zmiana trybów jazdy (w maksymalnym uproszczeniu) następuje przez regulację wtrysku, zapłonu, kontrolę przepustnicy i innych parametrów motocykla. Mamy do dyspozycji cztery tryby: N – Neutral, C – Cruise, S – Sport oraz R – Rain. Tryby te przełączane są dynamicznie podczas jazdy i myślę, że każdy znajdzie tutaj ustawienie odpowiednie dla siebie. W zależności od naszego nastroju czy też pogody mamy możliwość wyboru odpowiedniego trybu. Jadąc w deszczu przełączamy się na tryb ‘Rain’, dzięki temu MV Agusta zachowuje się spokojniej i zdecydowanie delikatniej reaguje na odwijanie manetki. Natomiast gdy już asfalt wyschnie i nieco się rozgrzeje, możemy sobie zaszaleć i uwolnić prawdziwego demona przełączając Brutala na tryb ‘Sport’.Żeby już dalej Was nie męczyć tymi elektronicznymi nowinkami, ostatnia fajna rzecz – ośmiostopniowa kontrola trakcji regulowana manualnie. Testując motocykl na piaszczystej drodze, kontrola trakcji spisała się świetnie – prawie zero uślizgu tylnego koła. Wszystkie te smaczki nie są tylko wymienionymi na papierze pozycjami podbijającymi cenę sprzętu, są prawdziwe, działają jak należy i sprawiają wrażenie, że MV Agusta Brutale 800 jest naprawdę dopracowaną i nowoczesną konstrukcją.

MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini

Design

Brzydki czy też ładny, temat rzeka, szczególnie w przypadku włoskich motocykli. Naszym zdaniem Brutale 800 jest bardzo ładnym motocyklem. Monowahacz i gustownie wyeksponowane tylne koło dodają mu uroku. Wyraźnie widoczna rama motocykla nadaje mu bardziej spartański i miejski charakter. Dźwięk silnika może nie powala, ale wygląd końcówki wydechu bardzo mi się podoba. Założenie końcówki Termignoni albo Leo Vince powinno załatwić sprawę dźwięku wydechu i wprawić w zachwyt niejedną parę uszu. Na uwagę zasługuje również sam wyświetlacz, wykonany jest zgodnie z charakterem tego sprzętu, jednak nie zawsze jest odpowiednio czytelny, czasem trzeba dłużej się skupić, żeby odczytać na nim np. godzinę. A mając pod sobą prawie 130 brutalnych koni mechanicznych, nie zawsze jest czas na to, żeby to zrobić. Czasu nie ma również zbyt wiele żeby patrzeć w lusterka, a do tych dość ciężko się przyzwyczaić. Może nie są za małe, ale ich konstrukcja i niewielki kąt regulacji mogą sprawiać niektórym riderom problemy, trzeba się do tego przyzwyczaić. Testowany przez nas egzemplarz MV Agusta Brutale 800 dodatkowo wyposażony jest w akcesoryjne mocowanie tablicy oraz kierunkowskazy Barracuda, całość prezentuje się rewelacyjnie i dobrze współgra z miejskim otoczeniem.

DSC_0868 DSC_0870

Wersja “Comfort”? Nie tym razem.

Pozycja za kierownicą jest dość specyficzna, trochę jak na supermoto. Początkowo wydawała się bardzo dziwna, zupełnie jakby kierownica była za blisko, ale jest to kwestia przyzwyczajenia i na dłuższą metę pozycja na Brutalu 800 okazała się bardzo wygodna. Co innego tyczy się jazdy z pasażerem, tutaj zalecamy tylko krótkie wypady lub przywiązanie do zadupka jakiejś wygodnej poduszki, trzeba również uważać, żeby naszego “rzepa” przypadkiem nie zgubić. Niskie i stosunkowo wąskie siedzisko, niewielka masa oraz łatwość w manewrowaniu sprawia, że motocykl będzie odpowiedni również dla dziewczyn – tak, MV Agusta Brutale 800 doskonale nadaje się dla Was, co sprawdziła nasza testerka. Oczywiście jest to moto dla bardziej doświadczonych pań, bo dla początkujących motocyklistów, już niezależnie od płci – raczej nie polecamy. To jest mocny sprzęt, niby “tylko” 800 pojemności, ale po przełączeniu na tryb SPORT zdarza się, że Agusta próbuje nam wyrwać ręce. Moc tego sprzętu czuć na każdym kroku, zdecydowanie ten motocykl nie został zaprojektowany przez nudziarzy.

MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini

Włoski indywidualista

Włoski design często był w opozycji do światowych trendów i w przypadku MV Agusta Brutale 800 też to widać. Nawet przełącznik kierunkowskazów zamieniono miejscami z klaksonem. Tak więc albo Włosi używają więcej klaksonu niż kierunków, albo po prostu są urodzonymi indywidualistami. Obstawiamy jedno i drugie. Motocykl, który panowie z Moto44.pl udostępnili nam do testów jest rasowym, niegrzecznym nakedem, tytułowym miejskim rozrabiaką, który potrafi pokazać rogi, ale jednocześnie przy odpowiednim traktowaniu da się go oswoić i czerpać dużo przyjemności z jazdy.

MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini MV Agusta Brutale, agusta brutale, brutale 800, MV Agusta Brutale 800 test, MV Agusta Brutale,mv agusta brutale 750, mv augusta f4,mv agusta f4cc,mv agusta f4 tamburini

Zobacz komentarze (5) Zobacz komentarze (5)
  1. Mapa C to CUSTOM a nie Cruise. Na niej mona indywidualnie ustawić kontrolę trakcji, hamowanie silnikiem, reakcje manetki gazu i i ustawienia ABS.

    Mało brakowało a dokładnie ta maszyna byłaby w moim garażu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Ferguson Eye Drive SHD100: jazda pod okiem kamery

Następny

Idealny w mieście i na trasie. Honda Hornet 600S – TEST

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: