Nowe Renault Koleos: amator bezdroży

 

Renault wprowadził właśnie do sprzedaży odświeżoną wersję modelu Koleos, sprzedawanego nieprzerwanie od 2008 roku. Cel: nowe Renault Koleos ma poprawić kiepską sprzedaż francuskiego SUV-a zbudowanego na płycie podłogowej Nissana X-Traila.

 Nowe Renault Koleos, Nowy Renault Koleos, Renault Koleos 2013, Renault Koleos dane techniczne, Renault Koleos ceny, Renault Koleos lifting Nowe Renault Koleos, Nowy Renault Koleos, Renault Koleos 2013, Renault Koleos dane techniczne, Renault Koleos ceny, Renault Koleos liftingNowy vs. stary

Dotychczasową bolączką Koleosa był… wygląd. Dość toporny jak na obecne standardy. Po liftingu ów SUV miał stać się bardziej elegancki. Założono mu nowy zderzak, odświeżono lampy i osłonę chłodnicy. I tyle. Moim zdaniem, Renault  wciąż nie wygląda, ani dynamicznie, ani elegancko. Co ciekawe, Koleos wbrew nazwie nie jest także kolosem, długość 452cm stawia go bowiem w szeregu z VW Tiguanem, czyli crossoverem średniej wielkości.

  Nowe Renault Koleos, Nowy Renault Koleos, Renault Koleos 2013, Renault Koleos dane techniczne, Renault Koleos ceny, Renault Koleos lifting

Zaimplementowano jednak szereg nowych technologii na czele z chwalonym, inteligentnym systemem multimedialnym R-Link, wyposażonym w duży, 7-calowy ekran dotykowy.

Jego najciekawszym elementem jest system rozpoznawania mowy, ale… w języku polskim on nie występuje, a szkoda. R-Link daje także możliwość zintegrowania systemu ze smartfonem użytkownika i pozwala na ściąganie aplikacji ze sklepu R-Link Store bezpośrednio na pokład samochodu. Przykładowo możemy wzbogacić nasze Renault o aplikacje do zarządzania flotą, czy też do łączenia się z mediami społecznościowymi, jak np. Facebook. Niestety nie wszystkie apps-y są darmowe.

 Nowe Renault Koleos, Nowy Renault Koleos, Renault Koleos 2013, Renault Koleos dane techniczne, Renault Koleos ceny, Renault Koleos lifting

Ogromną wagę Renault przywiązuje, jak i zresztą pozostałe francuskie marki, do komfortu.

Możliwość dogodnego ustawienia fotela i kierownicy, a do tego klimatyzacja dwustrefowa, liczne schowki (także klimatyzowany) i co najważniejsze dwuczęściowa tylna klapa, która sprawia, że dostęp do bagażnika jest niezwykle łatwy. Nowe Renault Koleos zaskakuje także nagłośnieniem, gdyż zamontowano w nim system audio marki Bose, który został specjalnie zaprojektowany dla tego auta. Łącznie 7 głośników plus subwoofer i oczywiście wzmacniacz do kompletu.

 Nowe Renault Koleos, Nowy Renault Koleos, Renault Koleos 2013, Renault Koleos dane techniczne, Renault Koleos ceny, Renault Koleos lifting Nowe Renault Koleos, Nowy Renault Koleos, Renault Koleos 2013, Renault Koleos dane techniczne, Renault Koleos ceny, Renault Koleos lifting

Wielu autom typu SUV zarzuca się, że zatraciły kompletnie zadatki terenowe i nadają się najwyżej do sprawnego pokonywania hopek, znanych powszechnie jako „leżący policjanci”.

Nowe Renault Koleos oferuje napęd „All mode 4×4-i”, który powstał we współpracy z Nissanem. Pozostawia on do dyspozycji trzy opcje funkcjonowania: Auto, LOCK i 2WD. Ujmując w skrócie, możemy wybrać, czy samochód będzie napędzany stale na przednie koła, wszystkie koła, lub decyzję zostawimy komputerowi, który rozkład momentu obrotowego dobierze w zależności od utraty przyczepności. Warto dodać, że Koleos ma także podwyższony prześwit i specjalne, terenowe osłony podwozia.

 Nowe Renault Koleos, Nowy Renault Koleos, Renault Koleos 2013, Renault Koleos dane techniczne, Renault Koleos ceny, Renault Koleos lifting

Do napędzania Koleosa posłuży jeden z dwóch silników wysokoprężnych o pojemności 2.0 litra i mocach odpowiednio: 150KM i 173KM. Mocniejsza wersja jest jednak oferowana tylko w wersji z automatyczną skrzynią biegów i w praktyce rozpędza auto od 0-100km/h w niecałe 12s, co nie jest imponującym wynikiem, głównie za sprawą wspomnianego automatu. Teoretycznie słabszej wersji sprint do „setki” zajmuje 10,4 sekundy.

 

Ceny i podsumowanie

Za podstawową wersję Koleosa tzw. BOSE Edition 4×4 trzeba zapłacić 120.700 zł. Najdroższa wersja Privilege 4×4 z mocniejszym silnikiem to przyjemność kosztująca 146.500zł . Z jednej strony ceny Koleosa są dość wysokie, szczególnie zważywszy na wymiary auta, z drugiej jednak mamy w standardzie napęd 4×4, bogate wyposażenie i do dyspozycji żwawe silniki dCi, które uchodzą za oszczędne.

 

Dane techniczne:

Nowe Renault Koleos, Nowy Renault Koleos, Renault Koleos 2013, Renault Koleos dane techniczne, Renault Koleos ceny, Renault Koleos lifting

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Pierwszy TEST w Polsce: Lexus IS 250 F Sport

Następny

Uważajcie na drogach!

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: