Nowe Suzuki SX4 Cross. Prezentacja.

Europejska premiera Suzuki Sx4 Cross. Dostajemy „odpalony” i przygotowany do jazdy samochód. Ruszamy i po chwili coś zaczyna grzać nas w najbardziej osłoniętą część nie tylko męskiego ciała. Obsługa najwyraźniej zrobiła dowcip flotowym pismakom i włączyła podgrzewanie siedzeń, mimo że na zewnątrz temperatura sięgała plusowej trzydziestki. Już ja im się odwdzięczę pisząc o samochodzie, który pewnie sam w sobie jest żartem…

 

Moja dziennikarska przekorność bardzo szybko jednak ustępowała faktom, które jak to mają w zwyczaju mówią często same za siebie. A fakty są takie, że design wnętrza nowego Suzuki zasługuje na duże uznanie. Jak na tę klasę samochodu świetne wykończenia, eleganckie niebieskie obwoluty cyfroblatu, większość funkcji „na swoim miejscu”, co wpływa na ergonomię. Większość nie znaczy, że wszystkie – umieszczenie przełącznika komputera pokładowego w okolicach prędkościomierza stanowi pomysł z cyklu tych zupełnie niezrozumiałych. Poza tym przestrzeni w środku nie brakuje, 430 litrów pojemności bagażnika (poprzednik miał… 270 litrów) dla potrzeb firmowych wystarczy.

suzuki sx4, nowe suzuki , nowe sx4, suzuki sx4 crossover, sx4 test, sx4 2013, sx4, suzuki sx4 cross

Mistrz ekonomii
Z zewnątrz również pojazd jest miły dla oka, ale opis szczegółów pozostawimy mądrzejszym – my nie z Akademii Sztuk Pięknych. Zresztą Suzuki w barwach firmowych to wcale nie tak częsty widok, zatem oryginalność gwarantowana. Premierowe jazdy podzieliliśmy na dwie części: trasę (wykonaną z silnikiem Diesla) i miasto (benzyna).
Jazda po górkach, pagórkach i płaskim, bez oszczędzania samochodu wypadła znakomicie, szczególnie jeśli chodzi o wyniki spalania. Jednostka o pojemności skokowej 1.6 litra i mocy 120 KM zużyła zaledwie 5l/100 km (dystans pomiarowy 76 km). Wyśrubowane normy katalogowe wskazują 4,4-4,6l/100 km, lecz naszym zdaniem przy ekojeździe można bez większego problemu osiągnąć lepsze rezultaty od tych fabrycznych. Zwraca uwagę niezła (jak na ten segment) stabilność samochodu na zakrętach, nie można mieć żadnych zastrzeżeń do dynamiki jak i działania skrzyni biegów.

Wyposażenie flotowe
Miejskie pomiary zużycia benzyny (również silnik 1.6 l, 120 KM) nie nadają się do publikacji, gdyż trafiliśmy na wielkie korki i wynik byłby obarczony dużym błędem. Jednak jazda Sx4 Crossem po centrum metropolii jest niezwykle komfortowa. Niestraszne krawężniki, „leżący policjanci”, parkowanie (brawo za widoczność w lusterkach), czy też wykonywanie częstych skrętów.

Sx4 Cross w swojej najlepszej wersji wyposażeniowej daje do wyboru kilka trybów jazdy, między innymi na śniegu (co tym razem nie sprawdziliśmy, bo na południu Europy jakoś nie chciało we wrześniu przymrozić) i w trybie sportowym. Ponieważ na szutrze nie pokonaliśmy za wiele metrów, z wiążącą opinią odnośnie tych walorów Suzuki musimy się na razie powstrzymać.

Ceny. Najprostsza wersja benzynowa z napędem na dwa koła kosztuje niemal 70 000 zł. W tym mamy już jednak zapewnioną klimatyzację, radio CD MP3, gniazdo USB, obsługę radia i tempomatu z poziomu kierownicy, tempomat, czy podgrzewane lusterka. Zatem całkiem sporo, niczego więcej we flotowym aucie właściwie nie potrzeba. Jeśli jednak chcielibyśmy kupić Diesla z napędem na obie osie wydamy już 100 000 zł, bez możliwości skorzystania z wyżej wspomnianego pakietu wyposażenia Comfort, tylko w Premium. Ale zyskujemy na tym między innymi system, który pomaga ruszać pod górę, podgrzewane fotele, czy skórzaną kierownicę. Gwoli kronikarskiego obowiązku, istnieje również trzecia opcja wyposażeniowa – dodatkowo mamy w niej LEDY, czujniki cofania przód tył, czujnik deszczu, zestaw głośnomówiący.

suzuki sx4, nowe suzuki , nowe sx4, suzuki sx4 crossover, sx4 test, sx4 2013, sx4, suzuki sx4 cross

Więcej śmiałości
Nowy Suzuki zapewne nie trafi masowo do wielkich flot, jednak to doskonała propozycja dla przedsiębiorstw potrzebujących samochodu służącego do jazd zarówno na asfalcie jak i poza nim. Jest ekonomiczny, wyróżnia się na drodze, pierwsze wrażenia z jazd – pozytywne. Mamy tylko wrażenie jakby japońskiej marce trochę brakowało śmiałości z atakowaniem klientów firmowych, którzy tak naprawdę nie grzeszą wiedzą o Suzuki. Zatem życzymy odwagi i trzymamy kciuki za SX4 Cross.

 

 FlotaAutoBiznes

fot. FlotaAutoBiznes

 

suzuki sx4, nowe suzuki , nowe sx4, suzuki sx4 crossover, sx4 test, sx4 2013, sx4, suzuki sx4 cross suzuki sx4, nowe suzuki , nowe sx4, suzuki sx4 crossover, sx4 test, sx4 2013, sx4, suzuki sx4 cross suzuki sx4, nowe suzuki , nowe sx4, suzuki sx4 crossover, sx4 test, sx4 2013, sx4, suzuki sx4 cross suzuki sx4, nowe suzuki , nowe sx4, suzuki sx4 crossover, sx4 test, sx4 2013, sx4, suzuki sx4 cross suzuki sx4, nowe suzuki , nowe sx4, suzuki sx4 crossover, sx4 test, sx4 2013, sx4, suzuki sx4 cross suzuki sx4, nowe suzuki , nowe sx4, suzuki sx4 crossover, sx4 test, sx4 2013, sx4, suzuki sx4 cross suzuki sx4, nowe suzuki , nowe sx4, suzuki sx4 crossover, sx4 test, sx4 2013, sx4, suzuki sx4 cross

Dodaj komentarz Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni
Trekol

Trekol-39294 - najbardziej kobiecy pojazd świata?

Następny

Nowość z Wysp Brytyjskich - Jaguar C-X17

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: