Nowy Mustang – Quo Vadis?…

ford mustang, ford, mustang, VI, ecoboost, zapowiedź, europa, USA ford mustang, ford, mustang, VI, ecoboost, zapowiedź, europa, USA

Aż chciałoby się zapytać dokąd zmierzasz, motoryzacjo? Jak bardzo zmieniasz swoje oblicze, skoro pod maską VI generacji Forda Mustanga będzie pracował silnik typu EcoBoost o pojemności 2,3-litra i czterech cylindrach?…

 

Co prawda, dzięki turbodoładowaniu EcoBoost generuje 305 KM, które wystarczą, żeby Mustang zechciał – hm – zarżeć. Mówiąc kolokwialnie, nawet czterocylindrowy model Forda o pięknej tradycji będzie miał „kopyto” i należycie spełniał swoją rolę, pytanie tylko, co na to historia – gdzie się podziały olbrzymie jednostki, które dotychczas gościły pod jego maską?

 

Wydaje mi się jednak, że przeszłość nie będzie miała za złe inżynierom Forda ich decyzji. W pierwszej generacji Mustanga oprócz V8 używano także mniejszych motorów, począwszy od 105-konnych o objętości skokowej 2800 ccm. Ale o tym nikt nie mówi.

Powiem nieładnie – przestańmy wieszać psy na Fordzie za to, że obszedł się ze swym słynnym dzieckiem tak brutalnie. Przecież decyzja zarządu była czymś umotywowana. Czym? Mianowicie wolą wprowadzenia Mustanga na rynek europejski; podążając tropem Chevroleta, który oferuje w Polsce Camaro, można dojść do optymistycznych wniosków: Europejczycy również doceniają auta zza oceanu – trochę toporne i odrobinę ucywilizowane, lecz przecież tak bardzo egzotyczne.

Aczkolwiek VI generacja Mustanga to nie tylko EcoBoost, przez którego maniacy „amerykanów” odwracają się od Forda. To również zupełnie nowa linia nadwozia – delikatniejsza, z pewnością bardziej opływowa, no i zawierająca nutę elegancji. Spójrzcie sami:

ford mustang, ford, mustang, zapowiedź, VI generacja, ecoboost, europa, USAford mustang, ford, mustang, zapowiedź, europa, USA ecoboost, 2,3

Podobieństwo do „prawdziwych” mustangów jest zauważalne. Z przodu: przede wszystkim za sprawą grila. Z tyłu: dzięki czarnemu pasowi (tutaj z napisem GT) i kształtowi reflektorów. Samochód nawiązuje bezpośrednio do poprzedniej generacji, która opierała się na generacjach I i II (III i IV były porażką koncernu).

Oczywiście, auto będzie dostępne również z widlastymi szóstkami i ósemkami. Wciąż nie wiemy jednak, jakie konfiguracje trafią do polskich salonów – nie mówi się nawet o tym, czy w o g ó l e Mustang VI będzie dostępny w Polsce. Miejmy nadzieję, że tak. Wielu z nas chciałoby poznać nowego mustanga osobiście.

 

carscoops.com

 

Zobacz komentarze (6) Zobacz komentarze (6)
  1. I i II biły swiatowe rekordy sprzedaży. III od połowy lat 80 sprzedawała sie fatalnie. Najwieksza zas zaleta IV była… niska cena… od 18000$. Na Mustanga mogl sobie pozwolic praktycznie kazdy. Dopiero V czesciowo przywrocila blask rumakowi, choc trafiła na trudny okres kryzysu.
    Nigdy bym III , czy IV nie kupił.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Brabus pokazuje klasę

Następny

Doprawdy, różowo - Citroen DS3

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: