Nowy Volkswagen Passat Alltrack

– Chciałbym użytkować auto doskonale sprawdzające się w każdych warunkach pogodowych, pakowne, łatwe w manewrowaniu, dynamiczne, ekonomiczne, ładnie wyglądające, ale bez przesadnego rzucania się w oczy. Cenię funkcjonalność, komfort, przyjemność z jazdy. Właśnie w ten sposób na pytanie o wymarzone auto służbowe odpowiedziałby z pewnością niejeden menedżer czy nawet prezes. Takie wymagania może spełnić niewiele aut. My napiszemy o jednym z nich – Volkswagenie Passacie Alltracku.Według obiegowej opinii to co jest do wszystkiego, tak naprawdę nadaje się do… niczego. Słynący z konserwatyzmu Volkswagen postanowił zaprzeczyć tej tezie. Wraz z kilkunastoma dziennikarzami z całej Polski wykonaliśmy Passatami Alltrackami w krótkim czasie prawie 1000 kilometrów. Warunki pogodowe – zmienne – od plus 19 stopni Celsjusza do… minus 43 stopni (przynajmniej według miejscowego termometru, choć prawdopodobnie temperatura wynosiła około minus 6). Nawierzchnie różne: suche, mokre, momentami nieco ośnieżone.

Katowanie samochodu

Pisząc kolokwialnie – nie cackaliśmy się z Alltrackiem. Dynamiczne starty, ostre wchodzenie w zakręty, gwałtowne hamowania. Takie „katowanie” pojazdu, by sprawdzić na co go naprawdę stać. Ale nie tylko. Sporo czasu przeznaczyliśmy na spokojne poruszanie się po drodze, bo przecież podobno to handlowcy a nie menedżerowie szaleją „służbówkami”. Kilkadziesiąt kilometrów wykonaliśmy w warunkach miejskich. Nie mogliśmy nie wypróbować trybu offroad.

Co stwierdzono? Zawieszenie „Passata na wszystkie drogi”, nawet w trybie sport pozwala poczuć dynamikę a nawet odrobinę komfortu. A w trybie przeznaczonym do wygodnej lub ekonomicznej jazdy pasażer (nie kierowca) może spokojnie uciąć sobie drzemkę nie myśląc o tym co się z nim dzieje. Szczególnie jeśli wybierze fotele spoza wyposażenia standardowego. Systemy bezpieczeństwa bardzo pomagają. Oczywiście jeśli ktoś chce, to rozbije każdy pojazd, ale Alltracki pozwalają uniknąć konsekwencji wielu błędów. Testowaliśmy najmocniejsze jednostki Diesla i mając do wyboru moc 240 KM i 190 KM polecamy to mocniejsze rozwiązanie, choć i słabsza wersja „dawała radę”. Podobnie jak automatyczna skrzynia biegów DSG, naszym zdaniem jedna z najlepszych na rynku.
passat-alltrack-168

Wywiad z „Korzeniem”

Alltrack otrzymał od konstruktorów w wyposażeniu seryjnym napęd 4Motion oraz system Front Assist do awaryjnego hamowania w mieście. Prześwit w porównaniu do „normalnego” Passata ma większy o 27,5 mm. Pojazd może uciągnąć przyczepę ważącą nawet ponad dwie tony.

Wspomniany konserwatyzm Volkswagena na szczęście kończy się na wspomaganiu jego funkcjonalności. Design Alltracka jest bowiem nowoczesny, a rozwiązania przypadną do gustu zarówno osobom, które przekroczyły „czterdziestkę” jak i „młodzieży. Mamy na myśli chociażby kwestie związane z dostępem do internetu i funkcji multimedialnych, nowoczesny cyfroblat czy też sportową kierownicę.

Podczas testów mieliśmy okazję porozmawiać z typowym menedżerem. Był nim nie byle kto – Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski w chodzie sportowym i wybitna osobowość, znająca kilka języków obcych i obracająca się wciąż w „wielkim świecie”. Wbrew pozorom nie jest on ambasadorem modelu, tylko zwykłym użytkownikiem, pokonującym rocznie nawet 50 000/60 000 kilometrów. Korzeniowski podkreślał, że choć wcześniej jeździł między innymi samochodami Suzuki i Grupy PSA, Passat Alltrack przy tak częstym podróżowaniu spełnia jego niemal wszystkiego wymagania.

alltrack-33 alltrack-39

Ale nudy…

Brutalnie pisząc, o wielu zaletach Passata Alltracka nie ma co się w tym miejscu wielce rozpisywać, bo posiada je również zwykły Passat, będący już pewien czas na rynku. Należymy do grona zwolenników rozwiązań proponowanych przez Volkswagena: prostych w obsłudze a zarazem skutecznych z punktu widzenia użytkownika, więc mimo tradycyjnej chęci szukania sensacji jakoś trudno po pierwszych jazdach znaleźć nam poważne uchybienia samochodu. Dlatego z punktu widzenia dziennikarskiego pióra podtrzymujemy pewien stereotyp – Passat w wersji Alltrack jest nudny – trudno napisać o nim coś sensacyjnego.

Fakty:

Silniki

2.0 TSI BMT 4Motion, 220 KM, PB, cena 160 390.

2.0 TDI BMT 4Motion, 150 KM, ON, cena 147 590.

2.0 TDI BMT 4Motion, 190 KM, ON, cena 164 890.

2.0 TDI BMT 4Motion, 240 KM, ON, cena 181 690.

Automatyczna skrzynia biegów: 6- i 7-biegowa przekładnia DSG.

Wybrane elementy wyposażenia Passata Alltracka (dodatkowego w stosunku do seryjnego wyposażenia Passata Varianta Trendline):
– kieszenie w oparciach przednich foteli
– zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia i z możliwością wyboru trybu jazdy (seryjne w autach z silnikami: TSI o mocy 220 KM i TDI o mocy 240 KM)
– lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie i ogrzewane, od strony kierowcy monochromatyczne
– obudowy lusterek w kolorze matowego chromu
– dwa uchwyty na napoje, z przykrywką, z przodu
– chromowane listwy wokół bocznych szyb
– relingi dachowe oksydowane w kolorze srebrnym
– dekoracyjne elementy Titan na konsoli środkowej i Tracks na tablicy rozdzielczej oraz w poszyciu drzwi
– listwy progowe z przodu ze stali szlachetnej, z napisem „Alltrack”
– fotel kierowcy ergoComfort z regulacją wysokości i pochylenia siedziska oraz z elektryczną regulacją pochylenia oparcia
– automatyczny włącznik świateł, ze światłami do jazdy dziennej, funkcją Leaving Home oraz ręcznie uruchamianą funkcją Coming Home
– wybór trybów jazdy, włącznie z trybem Offroad i Individual
– oświetlenie wnętrza z funkcją przyciemniania, z opóźnionym wyłączaniem, z diodami LED do czytania – dwiema z przodu i dwiema z tyłu, z chromowanymi obwódkami
– lusterko wewnętrzne monochromatyczne
– osłony nadwozia na nadkolach i na progach
– oświetlenie tablicy rejestracyjnej w technologii LED
– podpórka pod kręgosłup krzyżowy w przednich fotelach, po stronie kierowcy regulowana elektrycznie
– samouszczelniające się opony w rozmiarze 225/55 R 17
– wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą (trójramienna)
– wielofunkcyjny wyświetlacz Premium
– ParkPilot – akustyczne ostrzeżenie o przeszkodach przed i z tyłu auta
– pedały i podpórka pod stopę ze szczotkowanej stali szlachetnej
– czujnik deszczu
– gałka dźwigni zmiany biegów pokryta skórą
– tapicerka 7 Summits z tkaniny, wnętrza bocznych wyprofilowań foteli obite alcantarą, oparcia przednich foteli z napisem „Alltrack”
– zderzaki w kolorze nadwozia z chromowaną matową listwą ozdobną, osłona podwozia o wyglądzie stali szlachetnej, chromowane końcówki układu wydechowego
– tekstylne dywaniki z przodu i z tyłu
– osłona silnika (od spodu)
– 12-woltowe gniazdo prądu w tylnej części środkowej konsoli oraz w bagażniku

Zobacz komentarze (3) Zobacz komentarze (3)
  1. Bardzo fajny artykuł, samochód prezentuje się bardzo dobrze osobiście nie podoba mi się tylko ten zegar na desce rozdzielczej. Ale to już kwestia gustu. Czekam na kolejne ciekawe wpisy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

KONKURS ŚWIĄTECZNY! DO WYGRANIA VOUCHER APLIKACJI Navitel Navigator

Następny

Peugeot 308 SW – charakter podróżnika

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: