Porsche Cayenne GTS – sportowa terenówka

Porsche Cayenne GTS

Mając do dyspozycji przynamniej 107 997 euro, ułańską fantazję oraz ograniczenie w postaci stałego pasażera (ukochana kobieta, która często na sam widok upragnionego przez nas sportowego auta wymawia lubiane przez nas słowo – „oszalałeś?”) można rozważać zakup luksusowej terenówki z zacięciem sportowym. Mam na myśli najbardziej sportową odmianę Porsche Cayenne w wersji GTS.

Większość osób widząc terenową odmianę Porsche ma mieszane uczucia. Porsche od zawsze kojarzone było z małymi sportowymi autkami, a nie z luksusem i autem rodzinnym. Tak, Porsche Cayenne GTS śmiało może posłużyć jako rodzinne auto. Wysoka pozycja za kierownicą, wygodne wentylowe fotele, pojemny bagażnik i sporo miejsca na tylnej kanapie to argumenty, które przekonają nie jednego dżentelmena do nabycia „rodzinnej zabawki”.

SONY DSCO wersji GTS przypominają nam reflektory o ciemnym wnętrzu, powiększone wloty powietrza, progi, nadkola, dwupoziomowy spoiler oraz wyraźny napis GTS na tylnej klapie. W standardzie otrzymujemy 20 calowe felgi, które mają dość specyficzny wygląd. To dopiero początek, prawdziwy „skarb” kryję się pod maską. Otóż wersja GTS wyposażona jest silnik benzynowy V8 o pojemności 4806cm3 dysponujący mocą 420KM. I to wszystko bez turbin, intercoller-ów, po prostu czysta moc. Wraz z silnikiem współpracuję 8-biegowa skrzynia Tiptronic S. Napęd na wszystkie koła.  Według danych importera sprint od 0-100km/h wynosi  5,7s, a to wszystko przy masie własnej 2085kg.  Przy zakupie warto dokupić opcję powiększenia pojemności baku paliwa ze standardowego wynoszącego 85 litrów do 100 litrów, przecież nie lubimy często odmawiać przesympatycznemu personelowi stacji benzynowej skorzystania z promocji na automatyczną myjnię.SONY DSC

 

 

SONY DSCI stało się, zająłem pozycję za kierownicą, ustawiłem odpowiednio do jazdy fotel, który zapewnia dobre trzymanie boczne, odsunąłem roletę, która przysłania szklany dach. Po przekręceniu kluczyka Cayenne wydaję charakterystyczny dźwięk – jeszcze nie ruszyłem, a na moich plecach pojawiła się gęsia skórka. Przyznam się, zgasiłem silnik i uruchomiłem go ponownie – ten „ryk” mnie relaksuje! Szukam przycisku SPORT, a po jego naciśnięciu otwarta zostaję klapka w akustycznym kanale, która przechwytuje drgania powietrza z układu dolotowego, między przepustnicą, a filtrem powietrza i „wyrzuca” je do kabiny. Efekt? We wnętrzu kabiny jest naprawdę głośno. Ostrzegamy, docierający dźwięk motywuję nas do jeszcze mocniejszego wduszenia pedału gazu.  Auto pomimo swoich sporych rozmiarów, tj. długości prawie 4,9m oraz szerokości 2m zachowuję się jak małe, sportowe auto. Układ kierowniczy jest precyzyjny i przenosi każdy ruch kierownicą na koła pojazdu. Po wyłączeniu wszystkich systemów wspomagających kierowcę, jazda zamienia się w ekstremalną walkę pomiędzy kierowcą, a autem. Trudno jest mi określić kiedy auto lepiej przyspiesza – jadąc 30km/h czy 130km/h. Za każdym razem proces ten wygląda tak samo: niesamowity dźwięk i przyjemne wduszenie w fotel.  Na całe szczęście inżynierowie Porsche zadbali o odpowiednie hamulce, które bez większego problemu zatrzymają naszą terenówkę, niezależnie od panujących warunków na drodze.

SONY DSCPrawdziwi dżentelmeni  nie rozmawiają o pieniądzach, jednak  z uwagi na dziennikarską dociekliwość, musimy poruszyć ten temat. Cayenne w cyklu miejskim nie zadowoli się prawie 15 litrami benzyny na 100km, które podaje producent. Uczciwie nie udało nam się zejść poniżej 20 litrów, a co ciekawe, komputer nie pokaże większej wartości niż 26,9 litra mimo, iż w rzeczywistości jest inaczej… Pozostaje nam tylko wyznaczyć sobie ambitny cel – nabycie rodzinnego Cayenne.
Czy z zakupu będziemy zadowoleni? Gwarantuję, że tak! 🙂


SONY DSC SONY DSCSONY DSC SONY DSC SONY DSCSONY DSC

 

 

Zobacz komentarze (7) Zobacz komentarze (7)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Zupełnie nowy Peugeot 308!

Następny

Hyundai i30 - Koreańska propozycja TEST

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: