Sytuacja kiedy pojazd nie chce odpalić nie należy do przyjemnych. Niestety, ale w większości przypadków dzieje się w to w najmniej oczekiwanym momencie. Co zrobić w takiej sytuacji?
Problem z odpaleniem pojazdu. Od czego zacząć?
Brzmi to banalnie, ale jest jednym z najważniejszych elementów – nie panikujmy i nie złośćmy się – to nic nie pomoże. Zamiast tego myślmy racjonalnie. Czy nasz pojazd nie został z włączonymi światłami na noc? Czy samochód otworzyliśmy za pomocą pilota czy z wykorzystaniem grota w kluczyku? Czy kluczyk naszego samochodu wygląda tak jak zawsze – nie jest popękany?
Problem z odpaleniem – najczęstsza przyczyna
Najczęstsza przyczyna problemu z odpaleniem pojazdu jest rozładowany akumulator bądź poluzowana klema. Co w takim przypadku zrobić? Na początek najlepszym rozwiązaniem będzie otwarcie maski pojazdu i sprawdzenie czy klemy na akumulatorze są odpowiednio zamocowane czyli nie mają „luzu”. Jeżeli nie ma luzu to najprawdopodobniej problem leży w akumulatorze. Co dalej? Najłatwiejszym sposobem będzie wezwanie pomocy i skorzystanie z wariantu Assitance. Jeżeli jednak nie mamy takiej możliwości bądź chcemy problem rozwiązać samodzielnie pozostaje Nam skorzystanie z odpalania na kable.
Jak odpalić samochód na kable?
Obszerny poradnik odpalania samochodu na kable jest w trakcie tworzenia. Co ciekawe kolejność podłączenia klem ma znaczenie. Zaczynamy od plusa samochodu ze sprawnym akumulatorem, wykorzystując do tego czerwony kabel zestawu do awaryjnego rozruchu. Drugą końcówkę umieszczamy na plusie rozładowanego akumulatora. Szczególną uwagę zwracajmy, aby podczas podłączania drugiego końca kabla nie dotknąć metalowego elementu samochodu. Dlaczego? Może to doprowadzić do zwarcia i uszkodzenia elementów elektrycznych. Kolejnym krokiem jest wykorzystanie czarnego kabla z zestawu awaryjnego rozruchu. Pierwszą końcówkę czarnego kabla umieszczamy na minusie sprawnego akumulatora, a drugą do masy (uziemienia) w samochodzie, który ma problem z rozruchem – najlepszym elementem będzie nielakierowany element pod maską np. śruby przy błotniku bądź głowica cylindrów. Następnie po odczekaniu około 10 sekund przystępujemy do próby odpalenia pojazdu.
Problem z odpaleniem – układ paliwowy
Stosunkowo często spotykaną przyczyną problemu z odpaleniem pojazdu jest awaria pompy paliwa. Jako użytkownicy możemy w bardzo prosty sposób sprawdzić czy pompa działa. W jaki sposób? Przekręcamy kluczyk w stacyjce na pozycję zapłonu- efektem tego powinno być słyszalne ciche „buczenie” z okolic tylnej kanapy pod która znajduje się zbiornik paliwa. Jeżeli dźwięk pojawi się oznacza to, że najprawdopodobniej nasza pompa paliwowa ma się dobrze i funkcjonuje poprawnie. Jak pokazuje życie i statystyki w wielu przypadkach problem leży w bardziej banalnej sprawie… Czy w naszym pojeździe jest paliwo? Niestety, ale niski poziom paliwa bądź brak paliwa skutkuje problemem z odpalaniem jednostki napędowej.Dodatkowo, gdy temperatura za oknem spadnie poniżej 0 stopni Celsjusza ryzyko zamarznięcia oleju napędowego w przypadku jego małej ilości również się znacząco zwiększa.
W przypadku, gdy wszystkie wyżej opisane przyczyny nie znajdują zastosowania w naszym przypadku nie pozostaje nam nic innego jak wezwanie profesjonalnej pomocy do naszego pojazdu. Nic więcej na miejscu nie jesteśmy wstanie zrobić. Omijamy „złote myśli” czyli próba odpalenia samochodu na pych, która może okazać się opłakana w skutkach.
ja bym szukał przyczyn przy świecach zapłonowych. ogółem myśle że trzeba sie rozejrzeć po rynku i zainwestować w porządniejsze. U mnie są z brisk A line – kupuje na Auto Partner naprzyklad bo cena jest super, a jakościowo na prawde dobre.silnik pracuje elegancko, do tego spalanie i zużycie poprawilo sie znacznie!