Regeneracja silnika w sposób chemiczny? Czy to możliwe?

Na pewno wielu z Nas zastanawiało się czy realne jest przywrócenie życia silnikowi bądź skrzyni biegów w sposób chemiczny. Okazuje się, że są na to sposoby. W nasze ręce trafił produkt XADO Atomic Maximum Conditioner przekazany przez polskiego importera, właściciela sklepu Regeneratory.pl Firma XADO założona została na Ukrainie w 1991 roku i od samego początku specjalizowała się w opracowywaniu i wdrażaniu nowoczesnych technologii oszczędzania zasobów materialnych i energii.  Jednym z największych osiągnięć koncernu było odkrycie zjawiska rewitalizacji. Dzięki temu odkryciu stworzono produkty posiadające unikalne właściwości ochronne i naprawcze, a co za tym idzie oszczędzają energie, polepszają parametry pracy maszyn, a przede wszystkim zwiększają żywotność współpracujących ze sobą części.

Czym jest rewitalizant?

Rewitalizant to środek chemiczny tworzący warstwę ochronną na powierzchniach tarcia mechanizmów bezpośrednio w procesie ich eksploatacji, pozwala to na uniknięcie i/lub odwrócenie zużycia mechanizmów bądź maszyn. Warstwa ochronna wytworzona przez rewitalizant charakteryzuje się ekstremalnie wysoką odpornością i niskim współczynnikiem tarcia. Jego opracowanie miało miejsce na przełomie lat 1998-2000 w siedzibie firmy XADO. Zarówno jego skład jak i metoda produkcji podlegają patentom. Występuje w postaci żelu bądź substancji plastycznej. Jego skład to smar połączony z mieszaniną tlenków oraz hydratów tlenków metali Al2O3 lub SiO2 lub MgO lub CaO lub Fe2O3, o średnicy ziaren w zawiesinie od 100 do 10 000 nanometrów.

Jak to działa?

1.Naturalne zużycie się elementu(np gładzi cylindra lub panewki)
Obciążenia stref tarcia niszczą wierzchnią warstwę części. Atomy metalu odrywają się od powierzchni i przechodzą do środka smarnego(np oleju). W przypadku nadmiernych obciążeń odrywają się całe grupy atomów – klastery. Następuje zużycie lawinowe powierzchni roboczej części.

2.Wprowadzenie rewitalizanta

Początek procesu – Rewitalizant jest dodawany do oleju i razem z nim dociera do współpracujących powierzchni metalowych. Trafiając w strefę tarcia, w której powstaje nadmiar cieplnej energii, rewitalizant przyjmuje funkcję katalizatora odbudowującego nową powierzchnię. Rozpoczyna on proces wchłaniania węgla przez wierzchnią warstwę, w wyniku czego powstają węgliki metali.

3.Tworzenie nowej warstwy

Proces tworzenia nowej, wyjątkowo wytrzymałej warstwy ochronnej odbywa się z udziałem węglików i znajdujących się w oleju nano­cząstek metalu, startych z powierzchni roboczych.

Jaki jest obecnie najwyższy model rewitalizanta XADO ?

Kierowcy chcący dać swojemu autu to co najlepsze powinni sięgnąć po produkty z serii Xado 1 Stage Maximum (dostępne w 3 pojemnościach 225ml dla aut osobowych, 360ml dla dużych osobówek, SUVów i terenówek oraz 950ml dla

Jest innowacyjnym trój-komponentowym produktem nowej generacji, zawiera współdziałające ze sobą składniki: dwukomponentowy kompleksowy uszlachetniacz metali oraz rewitalizant 3-go pokolenia.

Stosowanie tego produktu to potrójny efekt:

– czynnik poślizgu 2D – zabezpiecza niezwykle łatwy poślizg między detalami

– rewitalizant 1 stage – formuje na powierzchniach detali metalowo-ceramiczne pokrycie, regenerując je, a co za tym idzie przedłuża okres użytkowania detali

– kondycjoner metali – umacnia film olejowy, optymalnie współdziałając z rewaitalizentem

Produkt cechuje się wskaźnikiem RF=100 (Revitalization factor) —Wskaźnik efektywności odnowienia i ochrony silnika przed zużyciem). Osiągnięcie wyniku na poziomie 100 oznacza, że w przypadku jego zastosowania, silnik przejdzie pełny cykl rewitalizacji, będzie odnowiony i zabezpieczony przed zużyciem na kolejne 100 000km przebiegu(gwarantowane).

dscf0331

Rewitalizacja na przykładzie łożyska:

Na łożysku wykonano uszkodzenie w rowku za pomocą rylca grawerskiego. Po upływie godziny, rewitalizant usunął uszkodzenie drogą zabudowy, formując metalowo ceramiczną warstwę na powierzchni tarcia.

  1. Uszkodzenie w kształcie litery „N”
  2. Po 15 minutach Początek procesu rewitalizacji
  3. Po godzinie Uszkodzenie usunięte, powierzchnia pokryta diamento podobną warstwą metalo-ceramiki.

img-technology

Charakterystyka powierzchni bez Rewitalizanta z Rewitalizantem
Mikrotwardość (kG/mm2) 200-300 x2,5 650-750
Chropowatość, Ra, µm 0,9-2,1 /100 do 0,06
Odporność na korozję Niska Wysoka
Wodoodporność 1 x4
Własność odnawiająca Wysoka

Dlaczego Xado 1 Stage Maximum?

Produkt wytwarza na elementach silnika warstwę ochronną o niskim współczynniku tarcia i bardzo dużej odporności na zużycie, a przy tym wszystkim wzmacnia film oleju, który jest kluczowy do utrzymania dobrej kondycji silnika. Pamiętajmy, że zimny i gęsty olej podczas rozruchu przez kilka sekund (szczególnie podczas ujemnych temperatur) nie jest wstanie zabezpieczyć całego silnika, w szczególności, że niektóre kanaliki olejowe mają grubość włosa. Efektem, tego jest chwilowa praca silnika na sucho, czego skutkiem będzie szybkie zużycie silnika lub nawet jego uszkodzenie.

Czy Xado 1 Stage Maximum daje jakieś korzyści?

Zdecydowanie tak. Podstawową korzyścią jest odbudowanie powierzchni trących silnika i kompensowanie bieżącego zużycia oraz utworzenie aktywnego systemu ochrony silnika. Dodatkowo stosując preparat możemy odczuć poprawę pracy silnika wraz z obniżeniem zużycia paliwa. Na plus zasługuję gwarancja ochrony silnika na kolejne 100 000 kilometrów czyli dla przeciętnego kierowcy około 6 lat!

Pamiętajmy, że po zastosowaniu Xado 1 Stage Maximum przez kolejne 1500 kilometrów nie należy wymieniać oleju, ponieważ według producentów taki odcinek potrzebny jest do kompletnej rewitalizacji silnika. Środek wlewamy koniecznie do rozgrzanego silnika. Po jego uruchomieniu na 5 minut możemy jeździć jak zwykle a rewitalizant sam zrobi swoje!

Produkt może być stosowany zarówno do silników benzynowych jak i zasilanych olejem napędowym i nie tylko. Produktów z rewitalizantami możemy użyć także do regeneracji i zabezpieczenia skrzyni biegów, mostów, reduktorów, pomp wspomagania, a nawet wtrysków paliwa!

Jak to wyglądało u Nas?

Do przeprowadzenia testu użyliśmy VW Polo z silnikiem 1.0 z 1997 roku. Przed wlaniem produktu dokonaliśmy pomiaru ciśnienia sprężania: I- 7,5 bar, II- 8,2bar, III– 7,8bar, IV- 8,9 bar. Po wlaniu Xado 1 Stage Maximum i przejechaniu 2350kilometrów znów dokonaliśmy sprawdzenia ciśnienia sprężania. Wyniki Nas zaskoczyły: I– 9,8 bar, II- 10 bar, III- 9,7 bar, IV- 9.9 bar, czyli prawie „książkowo”! Co ciekawe już parę kilometrów po wlaniu specyfiku mieliśmy wrażenie, że silnik chodzi znacznie ciszej i o wiele lepiej reaguje na naduszenie pedału gazu. Auto również ograniczyło swój apetyt na paliwo około 0,3litra na 100kilometrów.

Reasumując: Zastosowaliśmy produkt Xado 1 Stage Maximum w VW Polo i czujemy znaczącą różnicę. Jeżeli ktoś zapytałby czy wlalibyśmy jeszcze raz ten sam produkt, ale do innego pojazdu odpowiemy: „Zdecydowanie tak! – to działa”

Zobacz komentarze (8) Zobacz komentarze (8)
  1. Pr0śba o poradę od Jakuba Nieszporka.Nabyłem mercedesa-benz CLK-200 z 1997r. Mam dwa problemy,pytania. w celu odnowienia wieku silnika kupiłem/PRO ENGINE ULTRA / to dolewa się do paliwa-dwie małe strzykaweczki. Wyprodukowane przez delta care products LLC NEW YORK. Czy to znany środek? Czy nastawiać się na coś innego?Następnie nie mogę zdobyć dżwigni zmiany biegów z mieszkiem a w serwisie mercedesa oznajmili że już nie produkują do takiego modelu.szkoda mi pozbywać się tak pięknego mercedesa pod koniec żywota/mam74lata/ przez problemy z lewarkiem.Przepraszam i proszę o doradzenie w rozwiązaniu.Zbigniew.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Ubezpieczenia komunikacyjne pod lupą

Następny

Odkrywamy tajemnice opony zimowej

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: