Sportowa hybryda! VW GOLF GTE

 

 

Moc 204KM, 50 kilometrów zasięgu wykorzystując tylko napęd elektryczny. Czy Golf GTE ma szanse odnieść taki sukces jak odmiana GTI oraz GTD?

Wygląd zewnętrzny.

Kiedy pierwszy raz ujrzałem Golf-a GTE doszedłem do wniosku, że jest idealnym połączeniem pomiędzy „zadziornym” sportowym charakterem, a nowoczesnością. Przednie diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie litery C, podkreślają jego elektryczne korzenie. Co ciekawe sportowe elementy zarówno stylistyczne jak i wyposażenia zostały przeniesione z wersji GTI oraz GTD. Kolorem dominującym jest niebieski, który ma za zadanie informować użytkownika o elektrycznej mobilności pojazdu. Można pokusić się o stwierdzenie, że wszystko co w GTI jest czerwone, to w przypadku GTE jest niebieskie.

DSC09805 (Kopiowanie) DSC09832 (Kopiowanie)

Wnętrze.

We wnętrzu modelu GTE znajdziemy praktycznie to samo co w wersji GTI, jednak odmiana GTE seryjnie jest lepiej wyposażona. Standardem są: sportowe podgrzewane przednie fotele, trójramienna kierownica wielofunkcyjna, czarna podsufitka. Co ciekawe znajdziemy również system Infotainment Composition Media z 6,5 – calowym wyświetlaczem. Pod ręka zawsze będziemy mieć przydatne funkcje informujące nas o zasięgu pojazdu, przepływie energii, statystce zero-emisji oraz e-manager. Będąc właścicielem GTE możemy pobrać na swojego smartfona bezpłatną aplikacje Volkswagena Car-Net e-Remote, która pozwala zdalnie zarządzać wybranymi funkcjami pojazdu. Oczywiście do tych funkcji nie należy zdalne prowadzenie pojazdu 😉

DSC09813 (Kopiowanie) DSC09814 (Kopiowanie)

Silnik.

Sercem Golfa GTE jest jednostka hybrydowa typu plug-in wyposażona w silnik benzynowy jak i elektryczny. Łączna moc jednostki wynosi 204 KM i dysponuje momentem obrotowym na poziomie 350 Nm. Silniki współpracują ze sobą za sprawą specjalnie przygotowanej na potrzeby modeli hybrydowych 6-biegową automatyczną skrzynią biegów o oznaczeniu DSG. Jednostka benzynowa to turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa silnik o pojemności 1.4 TSI dysponujący mocą 150KM. Silnik elektryczny dysponuje mocą aż 102KM. Połączenie to obfituje spalaniem na poziomie 1,5l na 100 kilometrów. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 50 kilometrów, natomiast łączny szacowany jest na około 940 kilometrów. Pytanie pozostaje jedno: „Czy aby na pewno wartości te są realne do osiągnięcia? Tego na razie nie wiemy.”. Ładowanie baterii GTE do 100% przy wykorzystaniu domowego gniazdko trwa około trzy godziny i 45 minut. Sprint od 0 km/h do 100 km/h hybrydzie zajmuje 7,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 222 km/h. Cena obecnie jest nieznana. Golf GTE dostępny będzie w polskich salonach pod koniec 2015 roku.

DSC09822 (Kopiowanie) DSC09825 (Kopiowanie) DSC09826 (Kopiowanie)

Naszym zdaniem hybrydowa wersja popularnego Golf-a ma szanse odnieść duży sukces. Jednak w przypadku sportowych aut hybrydowych najlepszym stwierdzeniem jest „Czas pokaże, życie zweryfikuje”.

DSC09816 (Kopiowanie) DSC09817 (Kopiowanie) DSC09828 (Kopiowanie)

Zobacz komentarze (1) Zobacz komentarze (1)
  1. Z zewnątrz ten sport widać tylko dzięki napisom „GTE”. Jak dla mnie za mało. Zbyt mało się ta wersja rzuca w oczy, a w tym szarym lakierze to już w ogóle…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Motocyklista nietuzinkowy - historia Burta Munro

Następny

Nowe BMW 7 oficjalnie zaprezentowane!

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: