Test Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI 4 MOTION DSG Edition 25

Multivan powstał na bazie najpopularniejszego użytkowego modelu Volkswagena – Transportera. Specjalna wersja Edition 25 zaprezentowana została 4 lata temu z okazji 25-lecia obecności Multivana na rynku. Ten wszechstronny pojazd oferuje 7 komfortowych miejsc, przestrzeń bagażową o maksymalnej kubaturze 4300 litrów oraz napęd na cztery koła i w zależności od potrzeb może pełnić rolę rodzinnego vana, samochodu dostawczego, a nawet SUV’a.

Wygląd zewnętrzny

Pomimo tego, że bryła nadwozia Volkswagena przypomina prostopadłościan na kołach, nie można odmówić mu atrakcyjnego designu zewnętrznego. Połączenie białego lakieru z kontrastowymi czarnymi 18 – calowymi obręczami kół, czarnym dachem, ozdobnymi naklejkami, przyciemnianymi szybami tylnymi czy wreszcie obniżonym zawieszeniem nadaje mu dynamicznego, sportowego wręcz wyglądu. LEDowe światła dzienne, reflektory biksenonowe, chromowane elementy ozdobne i oznaczenie 4MOTION na pokrywie bagażnika dodatkowo podkreślają fakt, że nie mamy do czynienia z budżetową wersją Transportera. Efektowne nadwozie o wymiarach – długość 4892 mm, szerokość – 1904 mm, wysokość – 1970 mm kryje nieszablonową kabinę.

2 4 5

Wnętrze pojazdu

Wnętrze Volkswagena zaskakuje wielofunkcyjnością. Trzy rzędy siedzeń, opcjonalny stolik i pakiet „Dobranoc” dają użytkownikom możliwość dowolnej konfiguracji wnętrza. Na czterech kapitańskich fotelach i trzyosobowej kanapie bez problemu przewieziemy 7 dorosłych osób. Dzięki wielofunkcyjnemu stolikowi i obrotowym fotelom w drugim rzędzie możemy zmienić niemieckie kombi w komfortowe biuro lub wygodną jadalnię podczas przerwy w podróży. Możliwość rozłożenia tylnej kanapy i foteli w drugim rzędzie w połączeniu z zasłonkami szyb tylnych pozwoli nam zaoszczędzić na hotelu i spędzić noc w Multivanie. Natomiast funkcja demontażu drugiego i trzeciego rzędu siedzisk zmienia rodzinnego vana w pojemny furgon. Maksymalna kubatura przestrzeni ładunkowej wynosi 4300 litrów – to więcej niż siedmiokrotność pojemności bagażnika nowego Passata kombi. Dodatkowym atutem Multivana jest mnogość praktycznych schowków, półeczek i szuflad ułatwiających codzienne użytkowanie pojazdu.

W parze z funkcjonalnością wnętrza idzie bogate wyposażenie Volkswagena. Do dyspozycji użytkowników oddano podgrzewane fotele przednie, trzystrefową klimatyzację, dobrej jakości system audio, nawigację, zestaw głośnomówiący, wielofunkcyjną kierownicę czy tapicerkę łączącą skórę z alcantarą.

10 11 12

Silnik i właściwości jezdne

Konsekwencją dużego nadwozia i przestronnej kabiny z bogatym wyposażeniem jest wysoka masa Multivana wynosząca w zależności od konfiguracji od 2284 do 2625 kg. Aby zapewnić optymalną dynamikę 2.5-tonowemu Volkswagenowi w testowym egzemplarzu zastosowano duet składający się z 180-konnego silnika wysokoprężnego współpracującego z 7-stopniową automatyczną przekładnią DSG. Jednostka Bi Turbo generująca maksymalny moment obrotowy 400 Nm w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią pozwalają na rozpędzenie niemieckiego vana do pierwszych 100 km/h w 12,1 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 188 km/h. Wartości te są więcej niż wystarczające i w codziennej eksploatacji nie odczuwamy braku mocy ani momentu obrotowego. Dzięki obniżonemu i utwardzonemu zawieszeniu nadwozie Multivana nie przechyla się nadmiernie w szybko pokonywanych zakrętach, a promień skrętu wynoszący 11.9 metra (tylko 1 metr więcej niż w VW Golfie) sprawia, że jazda dużym Volkswagenem nie sprawia problemów nawet w ciasnych, miejskich uliczkach. Podczas parkowania z pomocą przychodzą przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania, a po zjechaniu z utwardzonych szlaków nieoceniony okazuje się napęd 4MOTION. Po każdych 100 kilometrach przejechanych Multivanem w 80-litrowym zbiorniku paliwa ubywa 10 litrów oleju napędowego. Poza aglomeracją miejską zapotrzebowanie na paliwo zmniejsza się o ok. 1.5 litra na każde 100 kilometrów. Na trasach szybkiego ruchu do prędkości 120 km/h w kabinie panuje względna cisza i nie musimy znacznie podnosić głosu, aby kontynuować rozmowę, jednak powyżej tej wartości daje o sobie znać duże nadwozie i ze względu na znaczny wzrost hałasu jazda robi się mniej komfortowa.

19 23

Podsumowanie

Multivan Edition 25 oferowany jest z jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi o mocach od 102 do 204 KM, które w zależności od wersji współpracują z piecio lub sześciobiegową skrzynią manualną. Za dopłatą możemy doposażyć Volkswagena w 7-stopniową przekładnię automatyczną, napęd 4MOTION oraz liczne opcje m.in. z zakresu bezpieczeństwa, funkcjonalności czy komfortu. Podstawowa wersja Multivana w wariancie Edition 25 kosztuje 143 tys. zł, zakup modelu w testowej konfiguracji to wydatek 303 tys. zł.

Tekst i zdjęcia:Dariusz Wołoszka

info-ekspert

 

 

 

 

 

Dane techniczne

Silnik – wysokoprężny
– Pojemność skokowa – 1968 cm3
– Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 132 (180) przy 4000
– Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 400 przy 1500 – 2000

Pojemność zbiornika paliwa: 80l

Wymiary
– Długość (mm) – 4892
– Wysokość (mm) – 1970
– Szerokość bez lusterek (mm) –1904

Napęd
– 4MOTION

Układ kierowniczy
– ze wspomaganiem

Koła i opony
– Wymiary opon standardowych – 255/45 R18
– Obręcze kół – 18” (aluminiowe)

Masa(kg)
– Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – od 2284 do 2625 kg
– Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 3080

Pojemność bagażnika: max 4300 l

Kompletacja wyposażenia standardowego i opcjonalnego:
• ABS/EDS/ASR/ESP
• Alarm antywłamaniowy
• Blokada tylnego mechanizmu różnicowego, manualna
• Centralny zamek sterowany pilotem
• Chlapacze
• Chromowana listwa osłony wlotu powietrza do chłodnicy
• Cyfrowy system nagłaśniający DYNAUDIO
• Cztery rolety przeciwsłoneczne na bocznych oknach
• Czujniki parkowania w przednim i tylnym zderzaku oraz asystent parkowania (kamera)
• Drzwi przesuwne po lewej stronie ze wspomaganiem domykania
• Drzwi przesuwne z lewej strony
• Dwa pojedyncze fotele obrotowe w II rzędzie siedzeń
• Dwa pojedyncze fotele w kabinie kierowcy z regulacją wysokości,
podparciem odcinka lędźwiowego i podłokietnikami
• Dwie listwy w podsufitce przestrzeni pasażerskiej z lampkami oświetlenia wewnętrznego
i lampkami do czytania
• Hak holowniczy zdejmowany ze stabilizacja przyczepy
• Immobiliser
• Kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą
• Kierownica wielofunkcyjna, umożliwiająca obsługę radia i telefonu komórkowego
• Klapa tylna z oknem (ogrzewanym) i wycieraczką
• Klimatyzacja trzystrefowa Climatronic z elektroniczną regulacją
• Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane
• Nawigacja satelitarna RNS 510 z DAB
• Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18″ AZEV „R” (czarne) dla EDITION 25
• Obudowy lusterek zewnętrznych oraz klamki drzwi i uchwyt tylnej klapy w kolorze nadwozia
• Ogrzewanie foteli kierowcy i pasażera
• Okna w przestrzeni pasażerskiej po lewej stronie: przesuwne (II rząd) i stałe (III rząd)
• Okna w przestrzeni pasażerskiej po prawej stronie przesuwne (II rząd) i stałe (III rząd)
• Oświetlenie stopni wejściowych z listwą ozdobną MULTIVAN
• Otwieranie tylnej klapy za pomocą pilota lub przycisku wewnątrz
• Pakiet „dobranoc”: zasłony szyb, pokrowiec na 3-os siedzenie, szuflady, pojemnik na śmieci
• Pakiet „Edition 25”
• Pakiet BlueMotion Technology
• Pakiet szyb przyciemnianych z izolacją akustyczną
• Poduszki powietrzne: przednie, boczne, kurtyny
• Przygotowanie do telefonu komórkowego Premium
• Reflektory bixenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED
• Stolik środkowy, wielofunkcyjny
• Stopień wejściowy z oświetleniem i oznaczeniem Multivan
• System komunikacji wewnętrznej
• Szyny na dachu do mocowania bagażnika
• Śruby zabezpieczające dla obręczy aluminiowych
• Tapicerka siedzeń Skóra/Alcantara
• Trzyosobowe siedzenie ze składanym oparciem, trzema zintegrowanymi pasami bezpieczeństwa
i mocowaniami Isofix przy zewnętrznych fotelach w III rzędzie
• Wspomaganie ruszania pod górę
• Wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości (servotronic)
• Wyświetlacz wielofunkcyjny Premium
• Zabezpieczenie drzwi i klapy przed otwarciem przez dzieci
• Zagłówki z regulacją wysokości i pochylenia
• Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia

Zobacz komentarze (2) Zobacz komentarze (2)
  1. Mnie również ten model VW się podoba. Kolega kupił i bardzo sobie chwali, ale jeśli sam miałbym kupić samochód z tego segmentu to raczej zdecydowałbym się na Transportera.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Premiera Project CARS coraz bliżej.

Następny

Czy jest możliwa dokładna automatyczna ewidencja pojazdów wewnątrz firmy?

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: