Dzień 25 lutego światowe koncerny paliwowe zapamiętają na długo, gdyż właśnie dziś Volkswagen oficjalnie zapowiedział wprowadzenie do seryjnej produkcji superoszczędnego Volkswagena XL1, który, według danych producenta ma zużywać 0,9 litra paliwa na 100km!
Brzmi nierealnie? Z pewnością. Volkswagen przekonuje jednak, że dzięki supernowoczesnej, lekkiej konstrukcji (795kg), perfekcyjnej aerodynamice i systemowi hybrydowemu plug-in, składającemu się z dwucylindrowego silnika TDI (35 kW/48 KM), silnika elektrycznego (20 kW/27 KM), 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i baterii litowo-jonowej,
spalanie poniżej 1 litra/100km jest osiągalne.
Przyglądając się bryle nowego XL1 nasuwa się pytanie: gdzie podziały się lusterka zewnętrzne?! Otóż, Volkswagen zastąpił je kamerami (aby obniżyć współczynnik oporu powietrza), które przekazują obraz do wyświetlaczy wpasowanych w tapicerkę drzwi.
Warto dodać, że Volkswagen XL1 emituje tylko 21 g/km CO2, rozwija prędkość maksymalną 160 km/h, a przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie 12,7 sekundy.
Na razie nie wiadomo kiedy hybryda zostanie wprowadzona do sprzedaży, oraz jak będą kształtować się ceny, pewne jest jednak, że Volkswagen łamie po raz kolejny bariery możliwości technicznych współczesnych aut…