41. Rajd Świdnicki- relacja
Volvo S60 Polestar: szwedzka gwiazda polarna
Cała prawda o ESP

Volvo S60 Polestar: szwedzka gwiazda polarna

Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar

Tak jak zawsze Volvo kojarzyć się będzie z samochodem dla osoby ustatkowanej, ceniącej bezpieczeństwo, tak zawsze Volvo w swojej ofercie będzie oferować wersję dla entuzjastów, która ma za zadanie łamać ten stereotyp. Takie ma być właśnie Volvo S60 Polestar, kontynuujące tradycję swojego poprzednika, czyli S60 w wersji „R” produkowanej w latach 2002-2010. Polestar to jednak nie tylko „zwyczajna” nazwa oznaczająca gwiazdę polarną, ale nazwa firmy, która przygotowuje samochody Volvo do uczestnictwa w wyścigach.

Volvo S60 PolestarWyścigowe Volvo zbudowane na bazie S60 przez Polestar

Taka współpraca na polu samochodów seryjnych musi więc wydać plony. Jednak, aby zebrać żniwa, należy zasiać…m.in. wyczynowe amortyzatory marki Öhlins, układ hamulcowy o podwyższonej odporności na przegrzewanie się, precyzyjnie dostrojone zawieszenie, no i przede wszystkim serce, czyli silnik. Do kuźni Polestar trafiła najmocniejsza jednostka dotychczas montowana przez Volvo w modelu S60, czyli 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2953cm3 osiągający moc 304KM. Konieczne było kilka usprawnień o charakterze prosportowym tzn. większa turbosprężarka firmy Borg Warner, zmodyfikowane oprogramowanie silnika, wydajniejszy intercooler, a do tego zmodyfikowana, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów z systemem launch control, który poprawia trakcję przy starcie z pełną mocą. Efekt? Moc 350 KM. Do tego oczywiście napęd 4×4 ze sprzęgłem typu Haldex, odpowiednio skalibrowanym pod mocniejszy silnik. Szwedzka gwiazda polarna osiąga po modyfikacjach pierwsze 100km/h w 4.9s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie
do 250km/h – bezpieczeństwo ponad wszystko.

Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar

W wyglądzie nie doszło do rewolucji. Tak naprawdę to S60 w wersji „R-design” z małymi zmianami aerodynamicznymi w postaci tylnego, dyskretnie wkomponowanego w wygląd auta, spoilera. Na potrzeby modelu „Polestar” zaprojektowano także nowe 19 calowe felgi aluminiowe, przez które dostrzec można nawiercane tarcze hamulcowe z zaciskami imponujących rozmiarów. Charakterystyczny jest też mroźny kolor pojazdu, czyli lakier „Rebel Blue”. O ingerencji firmy Polestar informują niebieskie loga umieszczone z przodu i z tyłu pojazdu.

Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar

 Na początek samochód trafi jedynie na rynek australijski, gdzie producent obserwuje wysoki popyt na sportowe modele Volvo. W pierwszej serii zostanie wyprodukowane jedynie 100szt. modelu, a każdy z nich będzie miał swój unikatowy numer umieszczony na kierownicy. Jeśli samochód przyjmie się w Australii to bardzo możliwe, że trafi także do sprzedaży w innych krajach, w tym do Polski. Czekamy ze zniecierpliwieniem.

Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar

Osiągi

0-100 km/h – 4.9 sek.

Prędkość maksymalna 250 km/h – ograniczona elektronicznie

Silnik i osprzęt

Rzędowy, benzynowy, 6-cylindrowy T6, 2953 cm3

Moc: 257kW (350KM) @ 5700 obr./min.

500+Nm @ 2800-4750 obr./min.

Obroty maksymalne 6500 obr./min.

Oprogramowanie silnika Polestar

Turbosprężarka Borg Warner

Nowy intercooler

Przelotowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej o średnicy 2.5″, końcówki wydechu – 3.5″

Volvo S60 Polestar

Dodaj komentarz Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni
rajd swidnicki

41. Rajd Świdnicki- relacja

Następny

Cała prawda o ESP

Zainteresowany współpracą?

Chcesz sprawdzić się jako dziennikarz motoryzacyjny lub po prostu opublikować swój artykuł? Skontaktuj się z nami. biuro@strefatestow.pl

©Copyright 2013 - 2024 by Strefatestow.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Partner instalacji gazowych: